Sogneforj és Nærøyfjord

Sogneforj és Nærøyfjord

Norvégia legnagyobb és legmélyebb fjordja, a Sognefjord szintén sok szórakozást és kalandot ígér. Rengeteg népszerű látványosság közül választhatunk, beleértve az urnesi dongatemplomot, a vikingfalvat Gudvangenben de felszállhatunk a világ legmeredekebb vasútjára, a Flambana-ra is. Ezenkívül hajóval is körbe lehet utazni ezt a hatalmas fjordot, beleértve a legvadabb és leggyönyörűbb vidéket, a Nærøyfjordot is. Áthajthatunk észak-európa leghosszabb alagútján is, mely több mint 24 kilométer hosszú és érdekessége, hogy 6 kilométerenként van egy megálló, pihenő ahol akár vissza is lehet fordulni (szabályosan!). Ezekben a pihenőkben felhőket vetítenek a plafonra, melyek látványa olyan érzést kelt az autósokban mintha az alagút végéhez érnének.

en.sognefjord.no/

Útvonal

Reggel Vossvagenből indultunk Flam városa felé. Első programunk egy két órás hajókirándulás volt a fjordokban, mely Gudvangenből indult és Flam városába érkezett. A két város között shuttle buszok járnak így az utat fordítva is meglehet tenni. Miután visszaértünk Flam-be Aurland felé indultunk a Stegastein kilátóhoz. Az út elég kacskaringós de több helyen is meg lehet állni. Számomra ez volt a három nap egyik legcsodásabb élménye. Visszaérkezve Flam-be még fel tudtunk ülni a Flambana vasútra, mely Myrdal városába megy a hegyek között. De erről majd később.

norvégia SOGNEFORJ ÉS NÆRØYFJORD

Látnivalók

Nærøyfjord

A Nærøyfjord a Sognefjord legszűkebb és legismertebb ága. A meredek hegyoldalakkal, tornyos csúcsokkal, hóövezetekkel, vízesésekkel és kis falvakkal ez a fjord az egyik legjelentősebb természeti látványossága Norvégiának.


Tények a Nærøyfjordról:
– Kb. 17 km hosszú
– Európa egyik legszűkebb fjordja
– A fjord mélysége 12 és 500 méter között változik
– 250 méter széles a legszűkebb pontján, és több mint 1 km a legszélesebb
– 2005 óta szerepel az UNESCO Világörökség-listáján

Flam

Flam a világ legmélyebb és második leghosszabb fjordjának végén fekszik. A meredek hegyek, a mennydörgő vízesések és a keskeny völgyek által körülvett terület paradicsom azoknak, akik egyedülálló és látványos természeti élményeket keresnek. A fő közlekedési útvonalak összekötő pontjaként Flam könnyen megközelíthető, függetlenül attól, hogy autóval, vonattal, hajóval vagy busszal szeretnétek-e megközelíteni. Napjainkig nagy sétahajók járnak át a keskeny fjordon, a Flam Harbor kikötőjéből.

Gudvangen

Gudvangen jelentése: Az istenek a víz
Drámai és látványos hegyeivel Gudvangen már több mint egy évszázada mágnesként vonzza a turistákat. A Nærøyva folyó lazacállománya miatt is nagy jelentőséggel bír az idegenforgalom számára.

Nærøyfjord hajókirándulás

Két órás hajókirándulás a Flam és Gudvangen városa között. Az indulási és érkezési helyek között shuttle busz viszi az utasokat.


www.visitflam.com/en/se-og-gjore1/pakker/fjord-cruise-naroyfjord-rundtur/

Stegastein kilátó

A Stegastein kilátót Aurland felé lehet megközelíteni egy nagyon kacskaringós úton A négy méter széles, 30 méter hosszú platform, rétegelt fából és acélból készült mely 650 méter magasan nyúlik a fjord fölé. A fjord panorámája felülmúlhatatlan és lélegzetelállító.
Flamből buszok visznek fel a kilátóba melynek ára 290 NOK


www.visitflam.com/en/se-og-gjore1/aktiviteter/stegastein-rundtur/

Falambana – Flam vasútvonal

A Flam vasút egyike a világ legvonzóbb és leglátványosabb vasútvonalainak.

Ez a világ legmeredekebb normál sínen futó vasútvonala, melyen utazva végig fantasztikus panorámában gyönyörködhetünk. A vonat édes kis falvakon, mély hasadékon, havas csúcsok között és dübörgő vízesések mellett fut a Myrdal vidékén. Tengerszintről indulva 866 méter magasra kapaszkodik fel a 20 kilométeres távon.Óriási kihívás volt annak idején a vasútépítő mérnököknek, hogy a Mydral fensíkról kiindulva vasutat építsenek a meredek hegyoldalba egészen a Flam völgy mélyen fekvő részéig. A vasútvonal majdnem 80%-nak 55 fok a lejtőszöge.

A vonatnak egy órára van szüksége a 20 km-es táv megtételéhez. Útközben 20 alagúton halad át, amelyek hossza összesen 6 kilómétert tesz ki. Az alagutak közül 16-ot kézi erővel vájták, így ezen alagútak minden méteréhez a vasútépítő munkások egy havi nehéz munkája társul. Annak érdekében, hogy elkerülje a hógörgetegek által veszélyeztetett területeket, útja folyamán a Flam vasút háromszor átszeli a völgy mélyén haladó folyó medrét. Ahelyett, hogy hídakat építettek volna a vasútnak inkább a folyónak vágtak egy alagutat a vasútvonal alatt.